Oppimispäiväkirja - 13.4. Projektiraportin tsekkaus, 3h 30min.

Tällä viikolla kokoonnuimme tsekkaamaan projektiraportin tilanteen.

Sovimme muokattavat jutut ja päätimme, että perjantaina 

jokainen käy lukemassa raportin ja kuittaa sen valmiiksi tai 

tarvittaessa kirjoittaa kehitysehdotukset, jos huomaa jotain muokattavaa.

Sunnintainta on deadline ja silloin tehtävän tulee olla valmis.


Meillä se on hyvällä mallilla ja ainoastaan pientä viilausta vailla valmis. 

Projekti on kyllä ollut kokonaisuudessaan opettavat.

Olemme oppineet pitkäjännitteisyyttä, kun kaikki ei tapahdu heti ja projekti kesti kuitenkin suht kauan. 

Teimme kaiken työn etänä ja se on hyvää harjoitusta tämän päivän työelämää varten. 



Itse ehkä haluaisin, että pitäisimme aina kamerat päällä, 

mutta toisaalta eihän ennen puhelimessakaan voinut nähdä toisen kasvoja. 

Toisaalta pitkien palaverien aikana olisi kiva välillä katsoa jotain muutakin, 

kun tietokoneen mustaa ruutua ja nimikirjain palluroita. 

Olen ottanut tämän projektin "työnä". 

Ehkä töissäkin asenteeni on aina ollut sellainen, 

että haluan oppia jotain uutta ja kirjaan päivyriini ylös oppimiani asioita ym huomioita. 


Yksi paras asia on mielestäni ennakointi.

Kun ei tule kiireen tuntua, niin luovuus ja tekemisen ilo säilyvät.

Elämässä tulee aina yllättäviä tilanteita ja toisaalta kiinnostavia tapaamisia tms.

niin on kiva, kun on aikaa tarttua tilanteisiin. 

Jos pitäisi aikataulun koko ajan tiukkana, niin onglemien ratkomiselle tai 

mukaville, yllättäville tilanteille ei jää sijaa. 


Lisäksi, kun on aikaa vielä palata valmiiseen työhön,

niin yleensä saattaa huomata vielä jotain paranneltavaa.

Tosin, minun täytyy välillä opetella lopettamaan työskentely ja sen kehittäminen,

sillä oikeassa elämässäkään ei ole loputtomasti aikaa viilata työtä.

Riittävän hyvän pitäisi riittää myös itselleni.

Ryhmätyössä on myös se hyvä puoli, että kun muut ryhmäläiset sanovat, 

että työ on nyt tehty ja valmis, niin sitä on helpompi uskoa. 


Raportin äärellä tehty työ

12.4. XAMK -vihkon tulostaminen tilaajalle 30min.

13.4. Raportin tsekkaus 1h

16.4.-18.4. Raporttiin liittyviä muokkauksia ja viestittelyä 2h


Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Oppimispäiväkirja - Projektisuunnitelman tarkastus 16h 30min

Oppimispäiväkirja - Projektisuunnitelman viimeistelyä 4h 15min.

Oppimispäiväkirja - Etäkokous + tehtävät 4h ja koulutus 2h = yht. 6h