Oppimispäiväkirja - Opponointi 23.4. + muut projektin jälkeiset tehtävät 2h 30min

 Perjantaina tapasimme projektitiimimme kanssa opponoinnin merkeissä.

Opponointi oli mielestäni hyvä tapa oppia toisilta.

Samalla, kun katselin ulkopuolisin silmin toisen projektitiimin

raporttia, peilasin sitä samalla omaamme.




Meidänkään tiimi ei lannistunut ongelmista, mutta oli mielenkiintoista

miettiä, miten toimia seuraavalla kerralla, että samanlaiset ongelmat voisi välttää.

Projekti, jonka saimme, oli meille teknisesti uusi ja tuntematon. Kaikenlaisia tehtäviä olen 

elämäni aikana tehnyt ja teknisestikin olen omasta mielestäni suht' näppärä.

Itselleni henkisesti haastavinta oli puuttua toisen tekemään verkkosivustoon.

Sivuston rakenne oli minun silmiini tunkkainen ja raskas ja olisin halunnut

tehdä siitä aivan eri näköisen. Taitoni eivät kuitenkaan riittäneet nettisivun 

rakenteen ja ulkoasun muuttamiseen. Samalla piti miettiä, että tilaajan verkkosivun

tulee kuitenkin olla koko ajan käyttökelpoinen ja bugeja ei saisi tulla, niin olin

todella varovainen päivitysten kanssa. 


Tämä projekti toi esille sisäisen web-designerini. Kysyin "luokanvalvojaltani",

olisiko XAMKissa tarjolla WordPress -opintojaksoa, sillä haluaisin oikeasti 

oppia tekemään verkkosivuja tällä alustalla. Olen koodannut HTML-koodilla

sivuja aikaisemmin, mutta WordPressiin tarvitsisin ihan perusopinnot.

Ostamani verkkokurssi ei ollut tarkoituksenmukainen tämän tilaajan sivustoa ajatellen. 


Ryhmämme pohti, että vertaisarvioinnista oli vaikea keksiä mitään negatiivista,

sillä se oli niin hyvä. Mielestäni ei tarvitse keksiä mitään kritiikkiä tai negatiivista 

palautetta, sillä myös positiivinen palaute vahvistaa sitä, mitä on kerran tehnyt oikein.

Kun annamme perustellusti positiivista palautetta, niin palautteen saaja 

tietää tehneensä oikein ja he tietävät, että voivat jatkossa toimia samalla tavalla.


Tänään lähetin tilaajallemme sähköposti-viestillä hänen tarvitsemansa ohjeen

sekä linkin seminaariin.


Maanantain tapaamme projektiryhmämme kanssa vielä kenraaliharjoituksissa

ja varmistamme, että esityksemme pysyy seminaari päivänä aikataulussa (max. 15 min.)

ja kaikki menisi sujuvasti. 


Työtynnit tämän viikon osalta yhteensä 2h 30min. 

23.4. klo 9.30 - 11.30 Opponointi 2h

Useampana päivänä: Yhteydenpito tilaajan kanssa 30min.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Oppimispäiväkirja - Projektisuunnitelman tarkastus 16h 30min

Oppimispäiväkirja - Projektisuunnitelman viimeistelyä 4h 15min.

Oppimispäiväkirja - Etäkokous + tehtävät 4h ja koulutus 2h = yht. 6h